Opstart

Inden starten i børnehaven modtager I vores velkomstpjece med oplysninger om, hvilken stue jeres barn skal gå på og hvilket personale der vil være tilknyttet jeres barn, samt andre praktiske oplysninger.

Vi forventer at I kommer på et aftalt besøg inden at jeres barn starter. Her vil der være tid til en snak om jeres barn og børnehavens hverdag - den individuelle indkøring aftales.

Vi vil gerne gøre starten for jer og jeres barn så tryg og positiv som mulig. Alle indkøringer er forskellige, men som udgangspunkt forventer vi, at I den er her sammen med jeres barn hele tiden (et par timer om formiddagen), de efterfølgende dage vil det være muligt at jeres barn, kan være alene nogle timer. I kan forvente at en indkøringen tager ca. 3-4 dage, alt efter hvor trygt jeres barn er ved de nye omgivelser.

Vi vil gøre vores til at skabe en god og tryg hverdag, hvor barnets udvikling og læring vil være i fokus. Vi vil se barnets ressourcer og arbejde videre derfra.

En hverdag med tryghed, venskaber, faste rammer og sikkerhed. Vi vil give plads til den enkelte, de individuelle behov og give barnet oplevelser i gruppesammenhænge, så de sociale kompetencer styrkes.

Vi vil skabe rammerne for børnenes hverdag. Vi lægger vægt på at forskellighed er en styrke både blandt børn, forældre og personale. Vi vil give børnene mulighed for oplevelser ude og inde, ved forskellige musiske og kreative tiltag og vil specielt lægge vægt på, at gøre børnene selvhjulpne, så de får oplevelsen af, at kunne selv.

Efter dit barn har gået i børnehaven i 3 til 4 mdr. tilbyder vi en opstartssamtale, hvor vi snakker om hvordan det går. Vi ligger dog stort vægt på den daglige kommunikation mellem det jer forældre og det pædagogiske personale, således at der altid er plads til at vende evt. undring eller bekymring - der er derfor altid plads til en samtale, hvis I eller børnehaven har behov for dette. Ellers er der først planlagt samtale ca. ½ år før barnet skal starte i skole.

TABULEX.  I børnehaven benytter vi os a benytter vi det elektroniske system Tabulex til registrerings- og kommunikationsplatform imellem forældre og institution.

Tabulex er det system vi bruger til at registrere børnene i. Derfor forventer vi, at alle forældre "krydser deres barn ind" på vores skærme når de kommer, og at de "krydser deres barn ud" igen når de går hjem om eftermiddagen (børn må ikke trykke på skærmen). Vi forventer dog ikke at det erstatter den almindelige personlige kontakt for "Godmorgen" og "Farvel".  Tabulex giver os altid et overblik over, hvilke børn der er i institutionen. Derudover er det vigtigt, at I skriver, hvad tid I forventer at hente jeres barn - dette registreres under punktet "Mødetider".

Ferie, fridage og sygdom:

Det er vigtigt, at I registrerer på Tabulex, hvornår jeres barn holder ferie, fridage eller er syg. Derudover er det vigtigt at skrive, hvad tid I forventer at hente jeres barn.

Ved at I som forældre registrerer ferier, fridage og sygdom på Tabulex kan vi lettere planlægge dagen i huset i forhold til personale og aktiviteter.

INFO:

Vi bruger desuden Tabulex til at dele billeder, vigtige oplysninger og aktuelle aktiviteter. I vil igennem Tabulex kunne holde jer opdateret omkring jeres barns hverdag i børnehaven og have mulighed for at tale med jeres barn om de aktiviteter vi har lavet og de ture vi skal på.

OBS: Det er kun forældrene i det enkelte børnehave, der har adgang til de billeder og den kommunikation, som bliver sendt ud på Tabulex.

Her er en grundig og fyldestgørende  introduktion til hvordan du kommer ind tabulex: https://istdk.infocaption.com/256.guide

Nedenfor finder du en kort vejledning til hvordan du logger ind og hvordan du tilføjer hjemmesiden til din hjemmeskærm:

Info til forældre om tilgang til Tabulex

Shape Created with Sketch.