Forældresamarbejde

Samarbejdet mellem forældre og personale, mener vi er overordentlig vigtigt, da det er grundlaget for børnenes  trivsel her i børnehaven. Vi vægter den daglige kontakt med jer, som forældre højt. Vi ønsker I skal føle jer velkomne og I kan til hver en tid bede om en samtale med personalet. Ligeledes vil vi bede om en samtale, såfremt vi mener, der er behov for det, udover den daglige kontakt. I er altid velkommen til at følge en dag i institutionen, hvis I har tid og lyst.

Ca. 3 måneder efter jeres barns start i børnehaven, tilbydes I en samtale. Ligeledes tilbydes I en samtale inden barnet skal indskrives i skolen.

Der afholdes fælles forældremøde om efteråret, hvor der er valg til bestyrelsen.

Gensidige forventninger:

Vi forventer, at I som forældre tager ejerskab for jeres barns daglige trivsel:
•Videregiver information, der kan påvirke barnets trivsel i børnehaven (konflikter, søvn, familieforhold mm)
•Barnet er klædt på i forhold til den gældende årstid
•Der er rent vand (kun vand) i drikkedunken hver dag og at den kommer med hjem hver dag.
•At skiftetøjskassen er opdateret med 2 sæt skiftetøj
•At tøjet pakkes ud i gaderoben, således at barnet selv kan nå det (vi frabeder tasker/poser i barnets garderobe af sikkerhedsmæssige årsager)
•At I sammen med barnet rydder op i garderoben inden i går hjem.
•At I orientere jer på Tabulex - hvor vi deler billeder, vigtige oplysninger og aktuelle aktiviteter om dit barns hverdag. Se afsnittet om "Tabulex" under afsnittet "Opstart".

I kan forvente, at vi:
•Videregiver vigtig information, I forhold til barnets dag i børnehaven.
•Skaber tid og plads til, at barnet får ro til at gro, lære og udvikle sig i sit eget tempo -  dette ved at være nærværende samt anerkendende i vores tilgang til barnet. Ringer til jer, hvis vi ikke kan trøste dit barn.
•Ringer til jer, hvis jeres barn ikke har det nødvendige tøj med i forhold til årstiden.
•Ringer til jer, hvis jeres barn bliver syg, kommer til skade eller der i øvrigt er behov for en snak.