Præsentation

Søvang er en integreret institution med vuggestuen placeret i en selvstændig bygning. Vi har åben fra 6.30 til 17.00 fra mandag til torsdag, fredag lukker vi kl 16.00.

Vi er en selvejende institution, med mulighed for stor forældre indflydelse via vores bestyrelse. Vi ligger centralt i Stilling tæt ved sø, skov, skole, dagligvarer butikker og offentlig transport. Vi har ikke sommerferie lukket og har kun 3 årlige lukkedage. Børnehaven og vuggestuen er omgivet af en kuperet legeplads med mange gemmesteder og gamle klatre træer. Institutionen har fuldkostordning og børnene tilbydes dermed et sundt frokostmåltid og mellemmåltider. Vi har fokus på at sikre, at mad og måltider ikke kun kommer til at handle om at tilbyde sund ernæring, men også om at skabe gode pædagogiske rammer om mad og måltider, da dette har afgørende betydning for barnets udvikling af maddannelse, madglæde og madmod.  Vi har et stabilt personale, med forskellige kompetencer og et godt samarbejde på tværs af stuerne. Vi anser barnet som et unikt individ, og arbejder ud fra følgende: "For at behandle alle lige, må vi behandle alle forskellige".

Søvang lejer hvert forår en spejderhytte i motorvejslommen i Stilling ca. 2-3 mdr. inden sommerferien for alle de kommende børnehaveklassebørn for derved, at styrke deres relationer og medvirke til, at børnene får øvet noget mestringsstrategier.